שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בואו נצא לטייל...

הגנים הבהאיים – גני הבהאג'י בעכו

קהילת הבהאיים

הגנים הבהאיים הוכרו כאתר מורשת עולמית של אונסקו בשנת 2008.

הדת הבהאית היא דת מונותאיסטית עצמאית חדשה. מקורה בדת הבהאית שנוצרה בפרס ב-1844 על ידי סייד עלי מוחמד שיראזי, המכונה הבאב "השער". הבאב הוצא להורג יחד עם 18 תלמידיו בידי כיתת יורים ב-1850. ממשיך דרכו מירזא חוסיין עלי, שנודע לימים כבהאא אללה, הוגלה על ידי השלטון העות'מני לעכו ושם כתב את תורתו, היא תורת הדת הבהאית. הבהאא אללה מת ב-1892 ונקבר בביתו באחוזת הבהאג'י בעכו. קִבְרו הוא המקום הקדוש ביותר לבהאים. מאז 1963 הנהגת הדת מונה תשעה חברים הנבחרים מדי חמש שנים. מקומה בראש בית הצדק העולמי הנמצא בחיפה.

המספרים 9 ו-19 מקודשים בעיני הבהאים ולכן בלוח השנה הבהאי יש 19 חודשים בשנה, בכל חודש 19 יום.
בישראל אין קהילה של הבהאים אלא רק קבוצת מתנדבים משרתי מוסדות הדת

בית הכנסת אור תורה

בית הכנסת אור תורה הוקם על ידי עולים מתוניסיה בשנות ה-50 של המאה העשרים. הוא מכונה גם "התוניסאי" או "הג'ריבה" על שם בית הכנסת הגדול באי ג'רבה שבתוניסיה. גבאי בית הכנסת ציון בעדאש היה הרוח החיה בהקמת יצירת אומנות מרהיבה זו. הוא החליט להוסיף למבנה בית הכנסת יצירות פסיפס שיציגו את תקופות ואירועים משמעותיים לעם ישראל מבית ראשון ועד היום כפי שהיה מקובל בבתי כנסת עתיקים בארץ ישראל.
הקירות החיצוניים והפנימיים של בית הכנסת, תקרתו וחלק מהרצפה מכוסים באבני פסיפס צבעוניות. צבעי האבנים טבעיים ואף אחת מהן לא נצבעה באופן מלאכותי. כל האבנים הובאו ממקומות שונים בארץ ישראל – מרמת הגולן ועד הרי אילת.
בבית הכנסת 140 חלונות ויטראז'. הפסיפסים והוויטראז'ים מציגים את סיפורי התנ"ך, אירועים מהמאה העשרים ונופי הארץ. מוצגות גם 11 יצירות פסיפס שעוסקות בשואה וסדרה המוקדשת למטבעות ארץ ישראליים לדורותיהם.